ברוכים הבאים לעמוד הקהילה שלנו. 

בית ספר בראשית בקריית אונו מחנך את תלמידיו לראיה גלובאלית המדגישה את הקשר שבין אדם לחברו ובין האדם לאדמה, לעולם ולקוסמוס. הפרוייקטים שלנו בקהילה משקפים ומטמיעים את הראייה הזו בתלמידים ומשלבים בכך גם את קהילת בית הספר כולה, ההורים, התלמידים והצוות. 

בהמשך הדף מוזמנים לקרוא גם על פרוייקט הדבורים שלנו.

יריד האביב השנתי

בכל שנה בבתי ספר בחינוך וולדורף בכל העולם, נוהגים לקדם את בוא האביב ביריד צבעוני ומקסים של הקהילה המקומית. יריד אביב מאפשר חשיפה והצגה של עבודות האמנות והמלאכות של הילדים מהשנה שחלפה ומשמש גם כבמה לשיתוף ההורים מהקהילה. זהו יום חג בקהילה שלנו ומהווה בילוי משפחתי מושלם של בוקר יום שישי .

דוכני הפעלה ויצירה לילדים ולהורים, סיפור/תאטרון, אוכל טעים, קפה ומאפה ומרבץ נעים לשבת בו לצלילי נגינה ושירה, דוכני מכירה של הורים מהקהילה ותוצרת מעניינת מבחוץ.

בדר"כ הקהילה היא המכינה וגם המשתתפת: בגנים ובביה"ס הילדים מתכוננים ומכינים עצמם לימי החג והם אלו החוגגים אותו, ובנוסף הורי הקהילה – כל אחד כפי רצונו ויכולתו.

מימון האירוע נשען על מכירת האוכל וההפעלות לילדים ולהורים. יריד האביב ממלא את כולם באווירה של שמחה, של התגייסות ועשייה של אנשים מוכשרים בתחומים השונים שלוקחים חלק בהכנות ליריד:

— הכנת מאכלים קלים ומאפים

— הפעלת דוכני האוכל/שתייה ביריד

— הפעלות לילדים ולמבוגרים (יצירה, סיפור, הצגה, משחק וכו …)

— הופעה חיה של מוסיקה

— קישוט והקמת היריד

כמו כן, היריד עצמו הוא הזדמנות לתת במה לעבודות יד של אנשי הקהילה.

פרויקט: ילדים ודבורים זה סיפור אהבה פשוט

בפרויקט הדבורים של בית ספר בראשית, ילדים ומבוגרים כאחד מתנסים במסע השותף עם הדבורים בדרך הביודינאמית ועוברים ברוב המקרים תהליך אמיתי ומרתק  בקשר שלהם בין אדם לחברו ובין האדם לאדמה, לעולם ולקוסמוס. 

בסרטון ילדי בית הספר מחבקים ומלטפים דבורים…..  

בית הספר בראשית הצטרף למיזם עולמי להשבת הדבורים הנעלמות לעיר ולסביבה . תהליך לימודי ספיראלי בתכנית: דבורים-אדם-אדמה-עולם 

התכנית מבוססת על ראיית הדבורים על פי תפיסת העולם הביודינאמית מרפאת ובדרך הטבע. היא חלק מעולם החקלאות הביודינאמי שמאפשר גידולי שדה וגידולי חיות על לפי חוקי הטבע והיקום. 

אוכלוסיית דבורי הדבש מהווה חלק בסיסי ומשמעותי בקיום עלי אדמות. הן מאביקות הצמחים העיקריות בעולם וכפועל יוצא אחראיות להרבה מהשפע על פני כדור הארץ. החל מקיום עולם הצומח, דרך שרשרת המזון בטבע, איכות האוויר, רפואת האדמה, 40 %  מהמזון  

תכנית הלימודים עוסקת בדבורה אך לא פחות מכך היא עוסקת  ביחסים של בן האדם לעצמו ולגופו, בין האדם לזולתו, ביחסים שבין בן האדם לאדמה ולעולם. 

התכנית היא  לא רק תכנית לימודים זה נראה יותר כמסע רב תחמי בעולמו הפנימי של הילד והקשרים שלו בעולם. אנו קוראים לתכנית גם:- דבורים- אדם- אדמה- עולם. 

המסע הספיראלי לאורך שנות בית הספר 

בכיתות הנמוכות עוסקים בקשרים: דבורים-אדם. 

בכיתות ההמשך בקשרים:

דבורים-אדם-אדמה. 

בכיתות הגבוהות בקשרים:

דבורים-אדם-אדמה-עולם. 

בכיתה ג'– מקריאים לילדים סיפור על בסיס שבועי לאורך כל השנה שעה אחת בשבוע ומציירים איתם ציורים מתוך הנוף המסופר בסיפור. 

הספר: הדבורה מאיה והרפתקאותיה מאת ולדמר בונסלס Valmar Bonsels 

שנכתב באוסטריה בשנת 1912. תורגם לעברית בשנת 1932. 

בכיתה ד-  שעור שבועי  לאורך השנה ועוד ימי שיא במהלך השנה. 

במהלכה לומדים על:  חיי הקסם של הדבורים, צמחיה צופנית, מערכות הגומלין של נחילי הדבורים בינם לבין עצמם ובינם לבין- ממלכת הצומח והאדם ( עדין לא מכניסים את הקשר אל העולם והקוסמוס). 

במהלך השנה התלמידים מתגייסים ומוכשרים כמתנדבים בארגון המתנדבים: " נוער מגן דבורים אדום". 

עוקבים אחרי המאביקים בכלל והדבורים בפרט בגינת הירק שהילדים מגדלים, מקימים "תינוקיה" לדבורים.– ובונים כוורת ביודינאמית מאדמה וקש אורגני. 

בכיתה ה'- התלמידים מקימים "קיר צופני" בבית הספר- קיר ירוק בחצר בית הספר ובו שותלים צמחי צוף וצמחי רפואה של נחילי הדבורים. נעזרים בתחום זה בלימודי תקופת הבוטניקה. 

-מכינים הזמנות לכנס הדבורים השנתי המתקיים באוניברסיטת תל-אביב. 

– השתתפות במצעד האקלים העולמי ליום כדור הארץ. למצעד מכינים התלמידים מיצג להגנה על הדבורים הנעלמות. 

מבקרים ליום לימודי חוויתי בחוות דבורים ביודינאמית. 

בכיתה ז'– שעור שבועי במערכת לאורך השנה. 

מעמיקים את הלמידה והקשר לדבורים ומוסיפים לחומר הנלמד את הקשר לעולם ולקוסמוס ובכך משלימים את תחום התוכן שבכותרת ל- 

"דבורים-אדם-אדמה-עולם". 

– בונים מחומרים ממוחזרים מערכת גידול הידרופונית בבית הספר  ובה שותלים שתילים צופניים וירקות. 

– כחלק משעורי הכימייה התלמידים מנהלים מעקב אחר איכויות המים במערכת ההידרופונית-  הם מודדים את רמת המינרלים,PH  , מוליכות חשמלית  ועוד מרכיבים המשפיעים על הצלחת הגידולים הצופניים  במערכות ההידרופוניות. 

לומדים את נושא המים. 

משתתפים במצעד האקלים. 

בנית כוורת ביודינאמית מבוץ וקש בבית ספר בראשית