סביב גיל 13 מתרחשים שינויים רבים בהוויית הילדים. מבשילים בהם תהליכי התפתחות והם הופכים לנערים ונערות. החשיבה נעשית מופשטת יותר והם מפתחים תהליכי חשיבה והבנה של סיבה ותוצאה. שלב זה מתאפיין בסערות ריגשיות. סערות אלה באות לידי ביטוי כהתפרצות של רגשות שונים והתנהגויות קיצוניות המאפיינות את גיל ההתבגרות.
תוכנית הלימודים מותאמת לתמוך את הילדים בשלב בו הם נמצאים מבחינה רגשית ומחשבתית. ישנן תקופות משמעותיות מאוד אשר נלמדות בשנה זו כמו תקופת מגלי עולם, רנסנס, כתיבה יוצרת, כימיה, פיזיקה ועוד.
תקופת מגלי עולם
עונה על הכמיהה הפנימית של הילדים לצאת אל העולם, אל עבר החדש והלא מוכר, ולגלות מקומות ודברים חדשים.
בתקופה זו אנו לומדים על מגלי העולם הגדולים, שבסוף ימי הביניים יצאו אל האוקיינוסים האדירים, אל עבר הלא נודע, להכיר עולם חדש ולא מוכר. אנו לומדים על אותם האנשים האמיצים אשר שינו את פני העולם של אז, ועמדו בפתחה של תקופה חדשה – תקופת הרנסנס.
בתקופת הרנסנס
אנו לומדים על השינוי הפנימי שעברו בני האדם באותם הימים, שינוי תודעתי אדיר, אשר הוציא את האנשים מתוך חשכת ימי הביניים אל עבר תקופה חדשה. זוהי תקופה בה התפתחה חשיבה חדשה ותרבות מלאה ונפלאה של אמנות, שירה, פילוסופיה, אדריכלות ועוד. בתקופה זו אנו מעמיקים בסיפורים על אנשי הרנסנס, אנו מציירים ויוצרים , שרים שירי רנסנס ומנסים לחוות את התקופה הזו לעומקה.
תקופת כתיבה
תקופת כתיבה יוצרת היא תקופה מיוחדת, בה בפעם הראשונה אנו מתמקדים בכתיבה עצמית במשך תקופה שלמה.
כלי זה, אם נותנים לו את כבודו הראוי, יכול לאפשר לנערים/רות לפתוח את ליבם ולאפשר לנפשם להשתחרר. במיוחד בגיל בו האתגרים הרגשיים הם כה גדולים, חשוב כל כך להכיר לתלמידים את הכלי התרפויטי החשוב הזה.
לאורך השנה אנו עוסקים באמנויות, בעבודה בעץ ובמלאכות שונות. הכח המרפא של האמנות נותן מענה לצרכים הנפשיים של המתבגרים. בנוסף לכל זה אנו מעמיקים בלימודי המתמטיקה, האנגלית והערבית, לומדים מוסיקה, שרים ומנגנים.
בכיתה ז' אנו יוצאים לטיולים רבים, ביניהם חווית העלייה לרגל לירושלים במסע רגלי של שישה ימים – מסע התבגרות משמעותי ומחזק. בנוסף, אנו יוצאים לטיול במדבר, לטיולי ניווט ועוד.
כיתה ז' הינה שנה משמעותית ומלאה בלמידה, עשייה וחוויות.